//
czytasz...

Artykuły

SEMafor wskazujący sukces

Marketing od dawna jest jednym z najbardziej istotnych czynników decydujących o sukcesie i rozwoju biznesu. Obecnie każdy przedsiębiorca, niezależnie od zakresu prowadzonej przez siebie działalności, ma świadomość rosnącego znaczenia marketingu internetowego, szczególnie w wyszukiwarkach. SEM stanowi bowiem bardzo skuteczną formę reklamy już przy minimalnych budżetach, a więc dostępną również dla małych firm. O czym muszą pamiętać przedsiębiorcy decydując się na tego typu formę promocji?

Wyszukiwarka jest podstawowym narzędziem do poruszania się po zasobach Internetu i odnajdywania interesujących informacji. Dzięki niej klienci odnajdują na przykład opinie o firmie, trafiają na jej stronę WWW czy do sklepu online. Wyszukiwarki internetowe, a przede wszystkim najpopularniejsza na świecie Google, otwierają możliwość dotarcia do milionów potencjalnych klientów zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą. SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach, daje firmom jednakowe możliwości reklamowania się. Wysoki wynik strony w wynikach wyszukiwania lub wykupienie linku sponsorowanego zwiększa jej widoczność, a to z kolei przekłada się na większy ruch i wzrost sprzedaży. SEM ma też znaczenie wizerunkowe – strony internetowe zajmujące pierwsze miejsca są lepiej postrzegane i budzą większe zaufanie. Jednocześnie marketing w wyszukiwarkach umożliwia firmom obniżenie kosztów prowadzonej kampanii dzięki optymalizacji działań i dostosowaniu przekazów reklamowych do poszczególnych grup użytkowników.

 

Jeszcze kilka lat temu rozmawiając z klientem należało zaczynać od wyjaśnienia czym jest SEM. Obecnie każdy przedsiębiorca wie czym jest pozycjonowanie, a spotkanie od razu rozpoczyna się od wyboru najlepszych fraz – mówi Łukasz Iwanek, właściciel firmy Internetica.

Słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania i optymalizacji strony. Ich odpowiedni dobór umożliwia zwiększenie sprzedaży i budowanie wizerunku marki w Sieci. Słowa i frazy używane przy pozycjonowaniu zawsze powinny być dostosowane do odbiorców. Wpisując zapytania w wyszukiwarkę klienci decydują, czego i w jaki sposób szukają. Ważne, aby ich skutecznie zidentyfikować i wiedzieć jakiego języka używają. Dopasowanie się do konkretnych odbiorców daje większe szanse, że konkretna strona zostanie wyświetlona jako pierwsza. Równie istotne jest to, jak często konkretne słowa używane są przez inne firmy. Zbyt popularne frazy pozycjonujące konkurencję nie prowadzą bowiem na początek listy wyszukiwania. Z pomocą przy układaniu listy fraz przyjdą rankingi ich popularności.

Równie istotna jest jasna i czytelna strona internetowa. Od początku powinno być jasne czym zajmuje się firma i jak można skorzystać z jej usług. Krótkie i treściwe informacje, które znajdują się w widocznych punktach oraz jasne pozycje w menu dają dużą szansę, że czytelnik zostanie na niej dłużej i zajrzy do innych zakładek. Witryna powinna być też często aktualizowana. Publikowana treść musi być unikalna i tworzona specjalnie na potrzeby strony. Często dodawana oryginalna zawartość jest dla Google bardziej interesująca i posiada większą wartość, co ma szczególne znaczenie w kontekście częstych zmian algorytmów wyszukiwarki. Obecnie należy również dbać o wersję mobilną. Posiadanie witryny dopasowanej do smartfonów czy tabletów pozytywnie wpływa na CTR (ang. click-through rate), czyli tzw. „klikalność” strony widocznej w wynikach wyszukiwania. Brak mobilnej wersji może skutecznie odstraszyć część użytkowników, obniżając tym samym efekt wynikający z zajmowania wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Dobrą metodą dla przedstawicieli firm z sektora MSP jest pozycjonowanie się w roli eksperta, który publikuje obiektywne teksty nie tylko na swojej stronie, ale także aktywnie komentuje, udziela się na forach internetowych i w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych, zyskując uznanie i zaufanie czytelników. Aktywny dialog z potencjalnymi i obecnymi klientami lub usługobiorcami jest ważny ze względu na obowiązującą obecnie koncepcję ZMOT, czyli Zero Moment of Truth, kładącą nacisk na znaczenie Internetu w procesie zakupowym. Liczą się jego wszystkie jego zasoby, w tym opinie i komentarze użytkowników czy blogerów.

Pozycjonowanie jest działaniem bardzo skutecznym, które może zdecydować o sukcesie firmy, jednak bez względu na to ile włoży się w nie wysiłku, wymaga ono cierpliwości. Pierwszych efektów można spodziewać się dopiero po jakimś czasie, dlatego warto na początku ustalić wskaźniki używane do ich oceny. Ponadto przedsiębiorcy powinni mieć świadomość, że trudno jest znaleźć dobrych pozycjonerów, dlatego prostszym i tańszym rozwiązaniem od zatrudniania własnego specjalisty jest korzystanie z usług doświadczonej agencji – dodaje Łukasz Iwanek.

Wybierając firmę pozycjonującą należy sprawdzić jej klientów i doświadczenie. Warto również spytać o metody działania, by nie były one sprzeczne z wytycznymi Google. O jakości działań SEM może świadczyć ich cena – jeśli będzie dużo niższa od ofert konkurencji, może to oznaczać, że do osiągnięcia celu będą używane metody spamerskie. Należy również dokładnie przyjrzeć się umowie – dobra firma pozycjonująca nie zagwarantuje szybkich efektów. Przede wszystkim należy jednak pamiętać by pytać i wyjaśniać wszelkie niejasne kwestie związane ze współpracą.

Źródło: Internetica

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Dyskusja

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Napisz komentarz