//
czytasz...

CMMS

Czy wykorzystywany w firmie CMMS jest prosty i intuicyjny w obsłudze?

Współczesne  systemy wspomagające, są nieoderwalnymi łącznikami pomiędzy człowiekiem a maszyną. Dzięki umiejętnej integracji oraz prezentacji, skomplikowane procesy mogą być przypisane do jednego kliknięcia myszką.

Prawie 66% rynku CMMS, uważa swoje systemy za proste i intuicyjne. Taka liczba cieszy developerów, którzy zajmują się produkcją tego typu oprogramowania. Pozostaje jednak pytanie co z pozostałymi 34 % ? W końcu to ponad  1/3 rynku.  Jeśli czegoś nie da zrobić się w jednym programie i należy do tego użyć np. dodatkowych arkuszy w Excelu, to taki program nie jest prosty, choćby nie wiadomo jak bardzo ładny był. Przykładem może tutaj być interfejs  Ribbon (popularnie zwany wstążką ) , który gigant z Redmond próbuje od pewnego czasu wymusić na swoich klientach.

Mówią że dobre jest wrogiem lepszego, a zmiana interfejsu jest tego najlepszym przykładem. W codziennej pracy często spotykam się z pytaniami „ Gdzie podziała się ikonka Dokumentów Handlowych”? Takie pytanie często opatrzone jest grymasem niezadowolenia ze strony użytkownika. Ale już po pierwszych wyjaśnieniach, dostaję zwrotną informację  że w tym miejscu ta ikona spełnia swoją funkcję bardziej.  10,2 % rynku twierdzi , że ich system raczej nie  jest prosty w obsłudze a 0,2% w ogóle nie radzi sobie z obsługą swoich systemów. Świadczyć to może zasadniczo o dwóch rzeczach:

  • Braku szkoleń
  • Niepoprawnych decyzji Interfejsowych
  • Niechęci do zmian

W pierwszym przypadku, często ludzie próbują znaleźć swoje stare funkcjonalności w podobnych rejonach, co w wielu wypadkach kończy się nie powodzeniem.  W przypadku drugiego przypadku, który według mnie występuje częściej, mamy do czynienia z pewnego rodzaju skomplikowaniem opcji, które można umieścić w innych miejscach. Niestety do tej grupy, zalicza się również coś czego developerzy powinni unikać, czyli zmiany interfejsu w każdej kolejnej wersji oprogramowania. Ostatnia grupa jest najmniej liczną, jednak wciąż pojawiająca się grupą, która blokuje wszelkie reformy i wciąż uważa że stare dobre czasy powinny wrócić (:”Bo za Gierka, to były czasy”).

Pomimo tego, że 34% nie napawa optymizmem, pozostaje nam dopełnienie do 100%, które świadczy o świadomości użytkowników oraz spójności wprowadzanego przez developerów oprogramowania. Pozostaje nam tylko życzyć sobie i całej społeczności SUR powiększania punkcików przy tabelce z użytkownikami zadowolonymi ze swoich systemów.

Bartłomiej Rybczyński (Inżynier oprogramowania YOSI.PL)

Wyniki badań zaczerpnięte z Ogólnopolskiego Badania Służb utrzymania Ruchu (SUR).

Źródło: www.yosi.pl

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Dyskusja

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Napisz komentarz