//
czytasz...

ECM

Dlaczego sztuczna inteligencja wymaga rozwoju ECM?

ser ogo

Komputery kontrolują coraz więcej obszarów naszego życia. Być może już w niedalekiej przyszłości będziemy pracować wspólnie z robotami, jednak na ten moment musimy zadbać o rozwój sztucznej inteligencji, by wciąż móc wzmacniać jej potencjał. Konieczne jest zatem, aby przedsiębiorstwa były świadome korzyści płynących z tego typu rozwiązań.

Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej zaawansowana. Po pierwsze jest zdolna do podejmowania złożonych decyzji, po drugie – rozumie i potrafi przetworzyć coraz bardziej skomplikowane informacje. Mimo wszystko, minie jeszcze trochę czasu, zanim maszyny dorównają pracy człowieka, a jeszcze więcej zanim go zastąpią.

Aby sztuczna inteligencja mogła dostarczać zaawansowane technologicznie rozwiązania, potrzebne są dobrej jakości dane, ponieważ posiadanie dużej ilości zweryfikowanych i mądrzezarządzanych informacji jest niezbędne do prawidłowego działania systemów. Źle dobrane i – co ważne – źle przechowywane dane często powodują, że projekty oparte na sztucznej inteligencji zawodzą. W miarę rozwoju tego obszaru jest absolutnie uzasadnione, aby ECM odgrywał istotną rolę w nowym podejściu do zarządzania treściami w przedsiębiorstwie.

Cyfryzacja kluczem do sukcesu

Firmy, które zaczną czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji będą tymi, które jako pierwsze zaakceptują nadchodzące zmiany, jednak cyfryzacja będzie tutaj kluczowym elementem. Może być ona tematem przewodnim w strategii dyrektorów technologicznych, jednak czy założenia te są faktycznie realizowane? Czy przedsiębiorstwa mogą i chcą zmieniać swoją strategię zarządzania oraz model biznesowy, aby wdrożyć u siebie sztuczną inteligencję? Wiele z nich gra na zwłokę, jednak może okazać się to niebezpieczne.

Prawdziwa sztuczna inteligencja nie jest jeszcze w pełni rozwinięta, ale nie oznacza to, że nie należy dążyć do digitalizacji, która oznacza między innymi uporządkowanie danych w firmie. Bez repozytoriów deep learning, aplikacje oparte na sztucznej inteligencji będą pozbawione danych, których potrzebują do prawidłowego działania. Dlatego też systemy Enterprise Content Management (ECM) nadal muszą stanowić część bieżących strategii IT wewnątrz firmy. Wszystkie technologie zaawansowanej analizy treści (deep CA), ontologii i przetwarzania języka naturalnego (NLP) są objęte usługami poznawczymi (cognitive services) i dostępne za pośrednictwem aplikacji ECM.

AUTOR: Marcin Somla, Dyrektor, SER Group

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Dyskusja

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Napisz komentarz