//
czytasz...

Wiadomości

Huawei wśród 100 najbardziej wartościowych marek świata w 2016 roku według Brand Finance

Brytyjska firma consultingowa Brand Finance opublikowała 14 edycję zestawienia „Global Top 100 Most Valuable Brands”, w której firma Huawei znalazła się na 47 miejscu. Stosowane przez Brand Finance kryterium wyboru 100 najbardziej wartościowych marek świata obejmuje tzw. wskaźnik siły marki (Brand Strength Index, BSI), inwestycje w działania marketingowe oraz lojalność wobec marki.

Światowy producent urządzeń mobilnych i rozwiązań ICT już kolejny raz został uwzględniony w kluczowym rankingu. W roku 2014 i 2015 Huawei znalazł się odpowiednio na 94 i 88 miejscu w prestiżowym rankingu Interbrand „Best Global Brands”. Firma była również uwzględniona w zestawieniu „Global Top 100 Most Valuable Brands 2015” opracowanym przez BrandZ, plasując się na 16 miejscu wśród najcenniejszych marek technologicznych. Co więcej, w roku 2015 Huawei został wyceniony przez BrandZ na kwotę 15,3 miliarda dolarów, zaś przez Brand Finance – na ponad 19,7 miliarda dolarów, czyli aż o 70 proc. więcej niż w roku poprzednim. Dzięki temu Huawei stał się ósmą, najszybciej rozwijającą się marką na świecie.

Uwzględnianie Huawei w kluczowych rankingach pokazuje, że firmie udało się z sukcesem zbudować globalną świadomość wokół swojej marki. Huawei jest obecnie trzecim co do wielkości sprzedawcą smartfonów na świecie i pierwszą chińską marką, której roczna sprzedaż urządzeń przekroczyła 100 milionów sztuk – w 2015 roku producent dostarczył 108 milionów smartfonów na rynek globalny, co stanowi 44 proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Pozwoliło to uzyskać firmie przychód w wysokości ponad 20 miliardów dolarów, co oznacza aż 70 proc. wzrost w stosunku do roku 2014.

Co więcej, według badania IPSOS z 2015 roku, wskaźnik lojalności konsumentów (Net Promotor Score, NPS) marki Huawei wyniósł aż 47 punktów. Stanowi to trzeci najlepszy wynik na świecie. Oznacza to, że posiadacze smartfonów Huawei mają pozytywne doświadczenia związane z ich użytkowaniem. Według danych IPSOS wynika także, że globalna świadomość marki Huawei wzrosła z 65 proc. w roku 2014 do 76 proc. w roku 2015. W ostatnich latach również zaobserwowano tendencję wzrostową wśród krajów europejskich – na przykład w Niemczech świadomości marki wyniosła 68 proc., we Włoszech – 82 proc., a w Hiszpanii – 79 proc. Wyniki te stanowią potwierdzenie, że firma Huawei odniosła sukces w budowaniu swojego wizerunku wśród europejskich konsumentów.

W ostatnich latach Huawei intensywnie pracuje nad wzmacnianiem pozycji swojej marki poprzez realizację działań marketingowych w obszarze sportowym. Sponsoring piłki nożnej i innych popularnych dyscyplin na całym świecie przyniósł Huawei ogromny wzrost sprzedaży w Europie i Ameryce, dzięki czemu firma zdobyła bardzo dobrą reputację wśród konsumentów. Zaledwie kilka dni temu Huawei ogłosił, że nowym globalnym ambasadorem jej marki została gwiazda piłki nożnej – Lionel Messi. Można spodziewać się, że współpraca z Messim pomoże Huawei zwiększyć udział i zyskać więcej wielbicieli wśród konsumentów. Plany firmy na rok 2016 przewidują dalszą ekspansję na rynkach zagranicznych, intensyfikację działań na rynku chińskim oraz dogonienie swoich konkurentów.

Źródło: Huawei

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Dyskusja

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Napisz komentarz