//
czytasz...

Bezpieczeństwo danych

Pierwsza rocznica działalności F5 Technical Center w Warszawie

f5 networks logo

F5 Technical Center w Warszawie obchodzi pierwszą rocznicę działalności. F5 Networks podkreśla wpływ placówki na tworzenie miejsc pracy, rozwój sektora usług IT oraz przełomowe podejście w zakresie analityki i odpierania ataków.

F5 Technical Center mieści się na Mokotowie w Warszawie i jest jednym z niewielu tego typu placówek w Europie. Jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się biur F5 na świecie. Częścią Technical Center jest SOC (Security Operations Center – Centrum Bezpieczeństwa), drugie tego typu miejsce na świecie. Obok SOC w skład Technical Center wchodzą również działy obsługi technicznej oraz rozwoju produktów.

Od oficjalnego otwarcia w październiku 2015 r. Technical Center zatrudniło niemal 70 wysokiej klasy specjalistów, analityków i inżynierów. Kolejne osoby zostaną zatrudnione w najbliższych miesiącach. W przyszłym roku zaplanowano również dwukrotne zwiększenie powierzchni biura.

W szczególności zwiększył się popyt na usługi dostępne w Centrum Bezpieczeństwa, które obecnie obsługuje zarówno klientów polskich, jak i z regionu EMEA świadcząc usługi 24/7 DDoS, usługi wdrażania firewalli aplikacyjnych WAF (Web Application Firewall) oraz inne usługi przeciwdziałania różnego typu atakom.

„Sukces F5 Technical Center w Warszawie jest niezwykle istotny, gdyż dzięki niemu zwiększamy możliwości ochrony firm w Polsce i w regionie EMEA”, powiedział Ireneusz Wiśniewski, Poland Country Manager z F5 Networks.

„Polska znajduje się w centrum rozwoju oraz innowacji firmy F5. Została wybrana ze względu na korzystne położenie geograficzne oraz dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry IT. Przez rok osiągnęliśmy wiele, ale jest to dopiero początek. Usługi, które oferujemy wciąż się rozwijają, podobnie jak nasze produkty, które mają status najlepszych w swojej klasie. Jednocześnie wzmacniamy współpracę z lokalnymi partnerami”.

Centrum Bezpieczeństwa F5 – dotychczasowe doświadczenia oraz spojrzenie w przyszłość

Mając na uwadze doświadczenia z ostatniego roku, Centrum Bezpieczeństwa wskazuje na zwiększenie zagrożenia związanego z cyberprzestępstwami na polskim rynku. Centrum Bezpieczeństwa, porównując do tego samego okresu rok wcześniej, odnotowało wzrost o 100% w zakresie ochrony DDoS. Liczba klientów WAF wzrosła o 136%, a antyfraudowych o 88%. W roku finansowym FY16, Centrum Bezpieczeństwa zapobiegło 5,855 atakom DDoS. Największy atak miał miejsce w czerwcu.

Jeden z największych ataków na świecie, w którym wolumen wynosił 448 Gbps UDP/ICMP, został skierowany w stronę jednej konkretnej subsieci, wykorzystując ponad 100,000 adresów IP z wielu różnych regionów. Adresy pochodziły głównie z Wietnamu (28%), Rosji (22%), Chin (21%), Brazylii (15%) oraz USA (14%).

Jednym z najbardziej znaczących trendów na polskim rynku cyberbezpieczeństwa jest częstotliwość, z jaką malware infiltruje serwery CnC (Command and Control), które wysyłają polecenia do botnetu i tworzą armię komputerów zombie . W 2016 roku zanotowano 201 ataków tego typu, w tym trojanów typu Zeus (60), Gozi (53) oraz Tinba (39).

Polskie banki w szczególności znajdują się na celowniku hakerów. Obok bycia celem ataków wspomnianych trojanów, od początku roku odnotowano 150 prób wstrzykiwania kodu.

Rozwój produktów – właściwe usługi we właściwym czasie

Zespół rozwoju produktów Technical Center F5 przeprowadza ręczne i zautomatyzowane testy produktowe oraz testy infrastrukturalne by dotrzymać kroku zmieniającym się wymaganiom lokalnego rynku. Zatrudnienie w tym dziale wzrosło z 2 do 20 osób w ostatnim roku, a plan zakłada zatrudnienie kolejnych 15 pracowników kwartalnie.

Kluczowe prace obejmują obecnie następujące produkty F5:

  • F5® BIG-IP® Advanced Firewall Manager™ (AFM)
  • Web Application Firewall
  • F5® BIG-IP® Access Policy Manager® (APM)

Obsługa techniczna – konkretne wsparcie na wyciągnięcie ręki

Podobnie jak w przypadku zespołu rozwoju produktów, zespół obsługi technicznej systematycznie się rozwija. Na początku zespół liczył 2 osoby, obecnie jest ich 22, a kolejne znajdują się na etapie rekrutacji. Wsparcie obejmuje aktualne portfolio produktów F5 i ma na celu doradztwo w zakresie opracowania, wdrożenia, utrzymania i optymalizacji infrastruktury.

Z głową w chmurach – nowe usługi na horyzoncie

Kolejnym przykładem zaangażowania F5 w Polsce i poszerzania oferty Technical Center w Warszawie jest oficjalne zaprezentowanie na polskim rynku serii nowych rozwiązań zaprojektowanych z myślą o klientach wymagających rozbudowanych usług aplikacyjnych łączących prywatne, publiczne i hybrydowe środowiska chmurowe. Dodatkowo F5 wprowadza rozwiązania opracowane wspólnie z Equinix Cloud Exchange oraz Performance Hub rozwiązania w celu umożliwienia dużym przedsiębiorstwom wdrożenia kluczowych aplikacji w infrastruktury chmurowe z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, dostępności i wydajności.

Co dalej?

F5 Technical Center w Warszawie zamierza umocnić swój wzrost w przyszłym roku. Obok zwiększania liczby zatrudnionych osób oraz dostępnych przestrzeni, F5 rozwija serię programów edukacyjnych opracowanych we współpracy z lokalnymi uczelniami wyższymi. Celem jest zapewnienie dostępu do wysoko wykwalikowanej kadry oraz wsparcie lokalnych inicjatyw opartych na wiedzy. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku dostępny będzie program stażowy.

Źródło: F5 Networks

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Dyskusja

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Napisz komentarz

Comarch ERP XT – program dla firm
ComDevelop - systemu informatyczne
Portal opieki