//
czytasz...

Business Intelligence

LUSH Fresh Handmade Cosmetics oszczędza dzięki Qlik milion funtów

Qlik, lider systemów data discovery, ogłosił że LUSH Fresh Handmade Cosmetics wdrożyła platformę QlikView, aby zwiększyć zyski ze sprzedaży kosmetyków i zapewnić oszczędności ponad 1 mln funtów, dzięki lepszemu zarządzaniu zasobami.

 LUSH, brytyjska firma kosmetyczna, posiadająca ponad 900 sklepów w 51 krajach, jest producentem i detalistą, który szczyci się zapewnianiem najwyższej jakości usług. Ze względu na pracę z wieloma zestawami danych m.in. dotyczących sprzedaży w systemie EPOS, zarządzania zasobami i łańcuchami dostaw, listami płac czy ewidencją czasu pracy kadry zarządzającej – LUSH potrzebował platformy, która mogłaby być wykorzystywana przez pracowników na wszystkich stanowiskach w całym przedsiębiorstwie i zapewniałaby dostęp do istotnych danych dotyczących sprzedaży, zasobów czyi informacji kadrowych. Przy współpracy z firma doradczą w zakresie CRM oraz dostawcą systemów BI QGate, firma LUSH podjeła decyzję o wdrożeniu QlikView.

 „Wybraliśmy QlikView kierując się przede wszystkim jego łatwością w obsłudze, gdyż wsród naszych pracowników są osoby na różnym poziomie doświadczenia w zakresie nowych technologii.” – wyjaśnia Scott Silverthom z LUSH. „Ponieważ QlikView jest używany w wielu działach firmy, możemy mieć nieustanny wgląd w nasze przedsiębiorstwo. Niektórzy z kierowników sklepów opowiadają nam, że ten rok był dla nich najbardziej dochodowy ze wszystkich, ponieważ QlikView połączył dane potrzebne do zarządzania ich sprzedażą, zasobami i kadrą. Poprzez skupienie tych danych w jednym miejscu, QlikView pozwala kierownikom podejmować właściwe decyzje”.

 Platforma QlikView Business Discovery została wdrożona w całej organizacji. Zespół ds. klientów indywidualnych używa QlikView do analizy danych dotyczących sprzedaży w każdym sklepie, do czuwania nad głównymi księgami finansowymi, wydatkami bieżącymi i nad każdym innym aspektem prowadzenia finansów w przedsiębiorstwie. Rozwiązanie jest używane również we wszystkich sklepach, dzięki czemu kierownicy i pracownicy mają dostęp do aktualizowanych co godzinę raportów QlikView, czyli do niezbędnych informacji dotyczących sprzedaży i poziomu zasobów. W związku z tym mogą podejmować właściwe decyzje przy dokonywaniu zakupów. Z 70% kadry, mającej codzienny dostęp do danych oraz z kierownikami monitorującymi wydajność w czasie rzeczywistym, LUSH może promować zdrowego ducha współzawodnictwa w swojej sieci.

 QlikView jest również używany w dziale produkcyjnym przedsiębiorstwa. Celem jest zarządzanie zasobami, ułatwiając zespołowi procesowanie zamówień na lini sklepy – fabryka oraz kontrolowanie poziomu zasobów w całym kraju. QlikView pomógł LUSH osiągnać pełny obraz ich sprzedaży i zasobów, co doprowadziło do poprawy prognoz i zaopatrzenia w kluczowe składniki od dostawców. Oznacza to, że LUSH ma możliwość kontrolowania i usprawniania całego łańcucha dostaw, co przekłada się na mniejsze straty związane z utratą ważności kosmetyków.

 LUSH używa QlikView także w księgowości – zestawia dane z list płac i systemu wypłat w jeden raport, w którym można analizować nieobecności, koszty kadrowe i źródła przychodów. Dzięki połączeniu QlikView z wewnętrznym systemem zarządzania zasobami, firma zaoszczędziła ponad 1 milion funtów w przeciągu dwóch lat od czasu wdrożenia.

„Nasi pracownicy są z natury bardzo dociekliwi – dzięki łatwiejszemu dostępowi do danych zachęcamy ich do poszukiwania możliwości poprawy wydajności,” kontynuuje Silverthom. „Osobiście mogę powiedzieć, że żyję w QlikView. Tak naturalna i intuicyjna funkcja raportowania pozwala na łatwe dzielenie się umiejętnością jej obsługi z kolegami, co skutkuje szybką implementacją rozwiązania w innych działach. Naszym następnym krokiem będzie dostęp przez tablety i urządzenia mobilne, dzięki czemu będziemy zawsze obserwować wyniki LUSH jak na dłoni”.

 „Patrząc jak QlikView jest wykorzystywany przez wszystkich pracowników LUSH i do jakich wielkich oszczędności prowadzi, widać jak intuicyjne i łatwe w obsłudze jest nasze rozwiązanie” – komentuje dyrektor generalny Qlik, Sean Farrington. „LUSH może stanowić wzór konkurencyjności. To bardzo fajne uczycie móc zaangażować się w dostarczanie pracownikom odpowiednich danych pomocnych w osiąganiu jeszcze lepszych rezultatów”.

Źródło: Qlik

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Dyskusja

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Napisz komentarz