//
czytasz...

Business Intelligence

Przedstawiciele branży retail polegają na platformie Qlik by eliminować przypadkowość i poprawić wydajność sprzedaży

Qlik, lider rynku data discovery (analiza i odkrywanie danych), ogłosił, że czołowi przedstawiciele branży retail wykorzystują produkty Qlika by efektywniej monitorować oraz reagować na zmiany w cyklu sprzedażowym, poprawić planowanie sprzedaży i procesy podejmowania decyzji, a także uzbroić zespoły sprzedażowe w cenne informacje zwiększające wydajność.

Według Gartnera “podejmowanie decyzji w organizacjach z branży retail często bazuje na ostatnich doświadczeniach z klientami oraz własnych odczuciach. Takie organizacje nie słyną z wykorzystywania technologii do gromadzenia oraz raportowania informacji nt. sprzedaży lub wykorzystywania danych do określenia gdzie skoncentrować swoje wysiłki sprzedażowe. W typowej sytuacji, ostatnie wyniki kwartalne lub niedawny nowy kontrakt mają większy wpływ na strategię sprzedażowaą niż przemyślana analiza, oparta na historycznych trendach i przewidywaniu przeszłości” [1]

Rozwiązania analityczne pomagają wyeliminować przypadkowość z procesu sprzedażowego poprzez umożliwienie organizacjom korzystanie z taktyk opartych na faktach. Wyposażone w dane, zespoły sprzedażowe mogą odkrywać powiązania dotyczące strategicznych klientów, szans sprzedażowych oraz najlepszych praktyk domykania sprzedaży. Dodatkowo, członkowie zespołów sprzedaży oraz ich managerowie mogą uzyskać lepszy wgląd w plany sprzedaży i trafniej przewidywać trendy i zwiększać produktywność.

Czołowe organizacje korzystające z Qlik do analizy sprzedaży to:

  • Andersen Corporation, największy producent okien i drzwi w północnej Ameryce, który wspólnie z Qlik przebudował swój zespół i swoją strategię sprzedażową. Dzięki pomocy konsultantów Qlik, Andersen szybko opracował pięć aplikacji dostępnych bezpośrednio z poziomu Salesforce.com, dla każdej z ról sprzedażowych -. Przedstawiciele handlowi obecnie rozumieją swoje role, mogą mierzyć wyniki wobec celów z poprzedniego roku oraz mierzyć aktualny postęp niemal w czasie rzeczywistym. Nie tylko efektywność wzrosła o 15%, zespół sprzedażowy jest również na dobrej drodze by osiągnąć założone rezultaty.

“Przed QlikView, mieliśmy dostęp jedynie do fragmentów potrzebnych informacji” powiedział Blaine Verdorn z Andersen Corporation. “Konsultanci Qlik współpracowali z naszym zespołem by dostarczyć szeroki zakres informacji, które pomogły zwiększyć naszą sprzedaż oraz wzmocniły nasz zespół sprzedażowy”

  • Lush Fresh Handmade Cosmetics wybrał QlikView by dostarczyć wszystkim pracownikom – od tych w sklepach po pracowników magazynów – dostęp do analiz pomagających w podejmowaniu trafnych i zyskownych decyzji. 70% pracowników, w tym wszyscy kierownicy i pracownicy sklepów, zyskali uaktualniane co godzinę informacje, dotyczące sprzedaży i stanów magazynowych. Dzięki temu mogą podejmować trafne decyzje dotyczące tego, co należy zamówić do sklepu.

“Dzięki współpracy z największymi organizacjami, Qlik bezpośrednio rozumie różnicę, jaką zoptymalizowana analiza sprzedaży może dostarczyć biznesowi,” powiedział Piotr Kowal, Product Manager w Qlik. “Dzięki wykorzystaniu wewnętrznych i zewnętrznych danych w narzędziach data discovery takich jak QlikView i Qlik Sense, organizacje mogą budować stałe i powtarzalne procesy sprzedażowe by optymalizować produktywność, co prowadzi do jeszcze lepszych rezultatów”

[1] Gartner “Five Best Practices to Strengthen Your Sales Analytics Initiative” by Praveen Sengar, Bhavish Sood, March 19, 2014.

Źródło: Qlik

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Dyskusja

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Napisz komentarz