//
czytasz...

ERP

Grupa ATAL z systemem Elektronicznej Akceptacji Faktur

bpsc logo

Grupa ATAL, jeden z liderów rynku deweloperskiego w Polsce, wdrożyła Elektroniczną Akceptację Faktur. Aplikacja opracowana przez firmę BPSC przyśpieszyła proces akceptacji dokumentów kosztowych i skróciła czas potrzebny na finansowe zamknięcie miesiąca.

Wdrożenie aplikacji rozpoczęło się w katowickiej filii spółki jesienią ubiegłego roku, w lutym br. zakończono realizację projektu w ostatnim oddziale firmy.

Elektroniczna Akceptacja Faktur to część systemu Impuls EVO wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem, zapewniająca szybki dostęp do aktualnej informacji na temat poziomu kosztów w firmie: harmonogramu płatności czy wysokości naliczonego podatku VAT. EAF pozwala na szybkie rozliczenie projektów, zleceń czy zadań i ma bezpośredni wpływ na kontrolę budżetów i ewidencję kosztów.

Grupa ATAL zdecydowała się na wdrożenie aplikacji ze względu na specyfikę oraz skalę działalności. Spółka rozlicza miesięcznie około 3 tysięcy faktur kosztowych, głównie dotyczących zakupu materiałów i usług budowlanych. Dodatkowo realizacja projektów deweloperskich zlokalizowanych w 5 miastach, bezpośrednio przekładała się na proces akceptacji dokumentów kosztowych. Uznano, że zarządzanie kosztami wymaga dodatkowego wsparcia informatycznego.

Dokładna ewidencja obrotu, przejrzystość finansowa i terminowość zawsze były dla nas bardzo ważne. Jeszcze większego znaczenia te kwestie nabrały w momencie rozpoczęcia przygotowań do debiutu giełdowego. Szukaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby nam przyśpieszyć obieg faktur.” – tłumaczy Aleksandra Michalska, Główna Księgowa w ATAL S.A.

Aplikacja dostarczona przez BPSC pozwoliła ten cel osiągnąć. Obecnie większość faktur jest przesyłanych bezpośrednio do centrali. Każdy dokument na etapie kancelaryjnym jest skanowany i przesyłany do systemu Impuls, który wspiera zarządzanie firmą w obszarze gospodarki materiałowej, zasobów ludzkich i finansów. Dzięki tej automatyzacji dokument od razu staje się widoczny dla osoby zarządzającej sferą finansów. Wprowadzenie systemu powiadomień i alertów oraz dokładna informacja na temat lokalizacji faktury skróciły czas potrzebny na finansowe zamknięcie miesiąca w przedsiębiorstwie.

Nasi dostawcy zapisują na fakturze informację, jakiej budowy ona dotyczy, dzięki czemu osoba odpowiedzialna za rozliczanie danej inwestycji od razu dostaje fakturę do weryfikacji.” – opowiada Aleksandra Michalska.

Polskie firmy: obieg faktur to duży problem

Z badań przeprowadzonych przez firmę BPSC wynika, że ponad 50% firm ma problem z obiegiem faktur. Winę za taki stan rzeczy ponoszą przede wszystkim pracownicy, którzy nie przekazują na czas informacji kosztowych do działu finansowo-księgowego. Brak informacji na temat kosztów nie tylko uniemożliwia szybkie rozliczenie projektów, zleceń i zadań, ale ma bezpośredni wpływ na kontrolę stanu zobowiązań, planowanie płatności i przede wszystkim – na prawidłowe obliczenie podatku dochodowego czy podatku od towarów i usług.

„Jeśli wartość faktur kosztowych w firmie wynosi 1 mln zł, to nierozliczenie w terminie tylko 10% z nich przynosi straty na poziomie blisko 40 tys. zł, nie uwzględniając kosztów osobowych związanych choćby z poszukiwaniem i obiegiem dokumentów.”– tłumaczy Sławomir Kuźniak, dyrektor koordynator w BPSC.

Oferowany przez BPSC system Elektronicznej Akceptacji Faktur wykorzystuje już ponad 100 przedsiębiorstw.

Grupa ATAL specjalizuje się w budownictwie kompleksów mieszkaniowych zlokalizowanych w obrębie największych miast w Polsce. Spółka jest jednym z liderów rynku, w pierwszym półroczu 2015 roku sprzedała 806 mieszkań. Obecnie ATAL realizuje inwestycje w Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi oraz Warszawie. W czerwcu br. firma zadebiutowała na Rynku Głównym Giełdy Papierów Wartościowych.

Źródło: BPSC

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Dyskusja

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Napisz komentarz