//
czytasz...

ERP

P&P ze wsparciem Comarch ERP XL

comarch logo

Zintegrowany system Comarch ERP XL wdrożyła pochodząca z Orla koło Wejherowa spółka P&P. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w realizacji projektów w generalnym wykonawstwie, instalacjach elektrycznych i niskoprądowych.

 Wdrożenie zrealizowano dzięki dofinansowaniu z UE w ramach działania POIG 8.2. Efektem implementacji systemu jest usprawnienie procesów zewnętrznych, głównie komunikacji z partnerami biznesowymi oraz wewnętrznych, związanych z zarządzaniem projektami, kontrolowaniem ich budżetów i dokumentacją związaną z ich realizacją. Z systemu korzysta 30 użytkowników.

Ulepszenia związane z komunikacją biznesową zostały wprowadzone przy użyciu standardu EDIFACT. Firma P&P korzysta obecnie z modułów Comarch ERP XL: Sprzedaż, Zamówienia, Projekty, Księgowość, Środki trwałe, Kadry i płace, Import, Obieg dokumentów, Umowy, Pulpit Kontrahenta B2B, Business Intelligence oraz EDI.

Comarch ERP XL umożliwił spółce P&P rejestrację danych dotyczących ofert, kosztorysów, zamówień, umów, projektów i budżetów, procesów związanych z zakupami, czasem pracy, zużyciem środków trwałych oraz kosztów pośrednich w jednym zintegrowanym środowisku informatycznym.

Dzięki wdrożeniu P&P ma możliwość szczegółowej analizy realnych kosztów związanych z projektami w czasie rzeczywistym. Wdrożone rozwiązania pozwalają na bieżącą weryfikację stanu budżetu każdego z realizowanych projektów z uwzględnieniem dowolnie konfigurowanych raportów i analiz – mówi prezes zarządu P&P Paweł Piechota. Wszystkie działy przedsiębiorstwa zostały zaangażowane w rejestrację własnych danych w jednym systemie. – Zaimplementowany elektroniczny obieg dokumentów pozwolił pracownikom na śledzenie statusów rejestrowanych dokumentów – od wprowadzenia w sekretariacie, poprzez rejestrację w księgowości, weryfikację uprawnionych osób, opis kierowników budów, aż po akceptację zarządu i księgowanie – dodaje prezes P&P. W pełni konfigurowalne uprawnienia pozwoliły także na przygotowanie wszystkim operatorom dedykowanego środowiska pracy, które uwzględnia  m.in. potrzebę szybkiego i prostego dostępu do danych kierownikom budów. Wdrożone narzędzia dają możliwość pełnej ewidencji wszelkiej dokumentacji związanej z realizowanymi projektami od samego początku – czyli etapu pozyskiwania kontraktu za sprawą dedykowanej funkcjonalności.

System Comarch ERP XL wdrożony został w ciągu 11 miesięcy. Przygotowania do projektu rozpoczęto na początku 2013 roku. Ze względu na dynamiczny przebieg wdrożenia, start produkcyjny systemu miał miejsce już 4 listopada 2013 roku. W pierwszych tygodniach, praca na nowym systemie odbywała się z bezpośrednim wsparciem realizującego wdrożenie zespołu konsultantów Comarch. Już po pierwszych kilku miesiącach pracy stwierdzić można, że system działa zgodnie z oczekiwaniami  i założeniami wyznaczonymi przed realizacją projektu przez zarząd spółki.

 Działająca od 1991 r. P&P Sp. z o.o. specjalizuje się w realizacji inwestycji w Generalnym Wykonawstwie oraz w zakresie instalacji elektrycznych i niskoprądowych. Opracowuje dokumentacje techniczne na realizowane roboty wraz z nadzorami autorskimi. Dysponuje wysokiej klasy sprzętem specjalistycznym i transportowym, a ponadto pełnym zestawem narzędzi i materiałów niezbędnych do realizacji zawartych kontraktów. P&P Sp. z o.o. posiada filię w Niemczech.

Źródło: Comarch

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Dyskusja

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Napisz komentarz