//
czytasz...

Wiadomości

SAP i FC Bayern Monachium: mistrzowie łączą siły

Podczas pierwszej wspólnej konferencji prasowej na stadionie Allianz Arena w Monachium SAP SE  i klub FC Bayern München AG poinformowali, że firma SAP stała się oficjalnym partnerem klubu w zakresie oprogramowania do analityki sportowej i oprogramowania dla przedsiębiorstw. Przez najbliższe trzy lata organizacje te będą wspólnie opracowywać innowacyjne rozwiązania, ktore pozwolą realizować cele FC Bayern: rozwój klubu na poziomie globalnym, maksymalizacja skuteczności zespołu oraz podnoszenie jego atrakcyjności dla kibiców z Monachium i całego świata.

Klub FC Bayern Monachium zakupił już w tym roku aplikację SAP® Customer Relationship Management (SAP CRM) oraz skalowalne rozwiązanie komercyjne od hybris software — firmy należącej do SAP. Dzięki tej technologii klub zamierza zacieśnić więzi z kibicami, zapewnić im bardziej spersonalizowaną interakcję i nagradzać za lojalność. W trakcie omawiania strategii działalności klubu FC Bayern, partnerzy szybko ustalili, że istnieje duży potencjał w szerszej współpracy, a technologia może zwiększyć nie tylko atrakcyjność, ale też skuteczność zespołu na murawie. Szczególne korzyści oczekiwane są w zakresie monitorowania sprawności i stanu zdrowia piłkarzy dzięki zastosowaniu platformy SAP HANA® i specjalistycznej wiedzy związanej z wszechstronną analizą danych, jaką dysponuje firma SAP.

„SAP posiada technologię, która pomoże nam w realizacji trzech głównych celów: optymalizacji procesów biznesowych w sposób sprzyjający naszemu globalnemu rozwojowi, zagwarantowaniu najwyższego poziomu sprawności naszych graczy i zapewnieniu jak największej atrakcyjności naszym kibicom” — mówi Karl-Heinz Rummenigge, były niemiecki napastnik piłkarski i prezes klubu FC Bayern Monachium. „FC Bayern Monachium to obecnie jeden z najlepszych klubów piłkarskich świata. Dzięki wykorzystaniu innowacyjnej technologii pragniemy zapewnić klubowi długoterminową pozycję światowego lidera. Skuteczność naszych piłkarzy i stan ich zdrowia mają ogromne znaczenie dla realizacji tego celu, podobnie jak współpraca z kibicami. Nasz klub ma ponad 292 mln kibiców na całym świecie, w tym 9,4 mln w USA. Mamy ambitne cele — zarówno sportowe, jak i finansowe — i pragniemy być inspiracją dla osób z całego świata”.

W ciągu ostatnich kilku lat firma SAP zwiększyła nacisk na innowacyjną technologię związaną z mediami, sportem i rozrywką, która pozwala zwiększyć skuteczność zespołów i poszczególnych zawodników, zwiększyć stopień zaangażowania kibiców oraz uprościć obsługę działań ligowych i stadionów. Obecnie SAP z powodzeniem współpracuje z wieloma organizacjami i stowarzyszeniami sportowymi w takich dyscyplinach, jak żeglarstwo, golf, wyścigi Formuły 1, krykiet, futbol amerykański, baseball, tenis, koszykówka i piłka nożna. W ostatnim czasie szczególne zainteresowanie wzbudziły opracowane przez SAP rozwiązania do analizy wskaźników skuteczności zawodników i zespołów.

„Partnerstwo firmy SAP i klubu FC Bayern Monachium stworzyło imponujące przymierze” — mówi Gerhard Oswald, członek zarządu firmy SAP SE odpowiedzialny za jakość, skalę i wsparcie. „Połączenie siły klubu FC Bayern Monachium z możliwościami oprogramowania SAP HANA pozwoli opracować nowe rozwiązania, które przekształcą świat futbolu pod każdym względem”.

Źródło: SAP

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Dyskusja

Nie dodano jeszcze komentarzy.

Napisz komentarz